- 2012 Червень
- 2012 Липень
- 2012 Серпень
- 2012 Вересень
- 2012 Жовтень
- 2012 Листопад
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Липень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Лютий
- 2015 Квітень
- 2015 Червень
- 2015 Липень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
12:01 Загальна інформація щодо реєстрації права власності на нерухоме майно | |
16.03.2010 набрав чинності Закон України від 11.02.2010 № 1878-VІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та інших законодавчих актів України», яким передбачається створення єдиної системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Вказаним Законом визначено новий концептуальний підхід до побудови
системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за
принципом «єдиного вікна», який полягає в тому, що проведення державної
реєстрації речових прав як на земельні ділянки, так і на об’єкти нерухомого
майна, розміщені на них, а також обтяжень таких речових прав повинно здійснюватися
в одному державному реєстрі.
Зміни, стосуватимуться також і порядку оформлення права власності на
нерухомість з видачею відповідних свідоцтв. Так, свідоцтва про право власності
на нерухоме майно формуватимуться в процесі державної реєстрації прав та
видаватимуться державними реєстраторами разом із витягом з Державного реєстру
речових прав на нерухоме майно.
ІІ.Частиною першою статті 6
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» встановлено, що систему органів державної реєстрації прав становлять
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики
у сфері державної реєстрації прав, та структурні підрозділи територіальних
органів Міністерства юстиції України, які забезпечують реалізацію його
повноважень та є органами державної реєстрації прав.
Безпосереднє здійснення
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно покладено на районні,
районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні
управління юстиції (підпункт 4.33 пункту 4 Положення про районні, районні у
містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління
юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №
1707/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.06.2011 за №
760/19498).
Крім того, згідно з абзацами другим та третім частини п’ятої статті 3
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з
нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом,
яким вчинено таку дію.
Державна реєстрація прав власності, реєстрація яких проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчиняється така дія. IІІ. Відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) обов’язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження як на земельні ділянки, так і на об’єкти нерухомого майна, розташовані на них, зокрема право власності, право володіння, право користування (сервітут), право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами, іпотека, інші речові права відповідно до закону. Статтею 3 Закону визначені наступні засади державної реєстрації прав: · обов’язковість державної реєстрації прав; · гарантування державою достовірності зареєстрованих прав на нерухоме майно; · виникнення права на нерухоме майно, яке підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону, з моменту такої реєстрації; · можливість укладення будь-яких правочинів щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) за умови державної реєстрації прав на це майно згідно з вимогами Закону; · визнання дійсності права на нерухоме майно, що виникло до набрання чинності цим Законом, за умов, що ним визначені; · публічність державної реєстрації прав; · проведення державної реєстрації прав за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації прав. ІV. Згідно з частиною четвертою статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» права на нерухоме майно, що виникли до набрання чинності цим Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої цим Законом, за таких умов: · якщо реєстрація прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, · якщо на момент виникнення прав діяло законодавство, що не передбачало обов’язкової реєстрації таких прав. При цьому відповідно до частини шостої статті 3 Закону будь-які правочини щодо нерухомого майна (відчуження, управління, іпотека тощо) укладаються, якщо право власності на таке майно зареєстровано згідно з вимогами цього Закону. V. Пунктом 2 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України» (зі змінами, внесеними згідно із Законом України від 09.12.2011 № 4152-VI) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно в порядку, визначеному цим Законом, буде здійснюватись з 01.01.2013. Відповідно до пункту 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного Закону до 01.01.2013 державна реєстрація: · права власності та права користування (сервітут) на об’єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках; права користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; права власності на об’єкти незавершеного будівництва, а також облік безхазяйного нерухомого майна, довірче управління нерухомим майном проводиться реєстраторами бюро технічної інвентаризації, створеними до набрання чинності цим Законом та підключеними до Реєстру прав власності на нерухоме майно; · права власності, права користування (сервітут) земельними ділянками, права постійного користування земельними ділянками, договорів оренди земельних ділянок; права користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); права забудови земельної ділянки (суперфіцій) проводиться територіальними органами земельних ресурсів у державному реєстрі земель; · правочинів, іпотек, відомостей про обтяження нерухомого майна проводиться нотаріусами, реєстраторами юридичної особи, яка належить до сфери управління Міністерства юстиції України, відповідно у Державному реєстрі правочинів, Державному реєстрі іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державному реєстрі обтяжень рухомого майна. VI. Відомості про державну реєстрацію правочинів, іпотек, обтяження нерухомого майна, що містяться у відповідних реєстрах, не будуть втрачені: концепція системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно передбачає використання цих відомостей. Так, реєстраційні дані Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна, Державного реєстру іпотек та Державного реєстру обтяжень рухомого майна будуть використовуватись державним реєстратором прав під час розгляду заяви про державну реєстрацію, відповідно до якої державну реєстрацію права власності або іншого речового права на нерухоме майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно заявлено вперше (пункт 92 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703). Порядок надання витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703, також передбачає використання державним реєстратором реєстраційних даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек. Підготував: Начальник відділу ДРРП на НМ РС МРУЮ В.А.Угера
| |
Переглядів: 1197 | Додав: alina |
Всього коментарів: 0 | |